قدرت حزب‌الله فراتر از تحمل اسرائیل است

«عبدالباری عطوان» معتقد است رژیم اسرائیل به دنبال دامن زدن به جنگ در منطقه است، اگر این رژیم به جنوب لبنان حمله کند پایان عمر آن قطعی می شود زیرا این رژیم نمی تواند ویرانی هایی را که موشک های حزب الله در حیفا، عکا، قدس اشغالی و ... به بار خواهند آورد، تحمل کند.

به گزارش تحریریه، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب در بخشی از اظهارات خود درباره تحولات فلسطین گفت: اخبار خطرناکی درباره تدارک یک وطن جایگزین برای فلسطینی ها در اردن مطرح می شود. اطلاعات مهمی هم درباره دلایل کاهش تنش آفرینی رژیم اسرائیل در جنوب لبنان بیان شده است. «عاموس هوخشتاین» فرستاده آمریکا به لبنان از طریق واسطه های لبنانی پیام هایی را از حزب الله برای اسرائیلی ها منتقل کرده است که این پیام ها آنها را با رعب و وحشت روبرو کرده است.

عطوان در بخش دیگری از اظهارات خود آورد: «اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم اسرائیل هم اعلام کرده است ما تصمیم گرفتیم کرانه باختری را به سرزمین های تحت کنترل اسرائیل الحاق کنیم و طرحی را هم در این زمینه آماده کرده ایم. ما آماده تبدیل این منطقه به کانون شهرک سازی هستیم.

این تحلیلگر فلسطینی تبار افزود: اکنون این سوال مطرح می شود که با دو میلیون نفر از مردم فلسطین در این منطقه چه کار خواهید؟ آنها را به اردن منتقل می کنید که این موضوع بسیار خطرناکی است. کشورهای عربی خود را به خواب زده اند. دولت خودگردان هم در خواب به سر می برد. اکنون طرح فتنه انگیزی در جریان است. آنها به دنبال راه اندازی جنگ میان فلسطینی ها و مردم اردن هستند. برخی از افسران اردنی هم در این زمینه با اسرائیلی ها همکاری می کنند. اسرائیلی ها به دنبال ویران سازی اردن و دامن زدن به آشوب در این کشور هستند.

عطوان افزود: آنها پیش از این هم ادعا می کردند که طی یک هفته کار حماس را یکسره خواهند کرد و جایگزینی برای این جریان دارند. اکنون آن ها پس از ۹ ماه جنگ نه تنها راه به جایی نبرده اند بلکه حماس چند برابر قدرتمندتر شده است. در همین دوره صدها تن از جوانان غزه به حماس پیوسته اند و به رزمندگانی برای آن تبدیل شده اند. علت آن است که معیارها تغییر کرده است و حماس همه برنامه های رژیم اسرائیل را به شکست کشاند.

وی در ادامه این ویدئو آورد: طی روزهای گذشته جبهه جنوب لبنان هم ملتهب شده است. حزب الله موشک های بسیار پیشرفته ای در اختیار دارد. آن ها با موشک های مافوق صوت «یاخونت» می توانند همه میدان های گازی را در دریای مدیترانه ویران کنند. در این صورت اروپایی ها از سرمای زمستان هلاک خواهند شد. حزب الله سلاح های دیگر بسیاری را در انبارهای خود دارد ضمن آنکه می تواند از قایق ها و ناوشکن های انتحاری خود هم استفاده کند.

عطوان افزود: انصارالله یمن نیز از بخشی از این جنگ افزارها علیه کشتی های آمریکایی استفاده کرده است. موضوع دیگر آن است که انبارهای آمونیاک در حیفا در تیر رس موشک های حزب الله قرار دارند. اگر حزب الله این انبارها را هدف قرار دهد سراسر حیفا با خاک یکسان خواهد شد. در این صورت میلیون ها اسرائیلی مجبور به پناهندگی به کشورهای دیگر می شوند و همه فرودگاه های اسرائیل ویران خواهند شد.

وی در بخش پایانی این ویدئو تصریح کرد: «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه پس از موافقت روسیه، سامانه موشکی جدیدی را به حزب الله ارسال کرده است. این یک سامانه پدافند هوایی است. «ولادیمیر پوتین» این اقدام را به دلیل حمایت های آمریکا از اوکراین در جنگ علیه روسیه انجام داده است. حزب الله با این پدافند می تواند هواپیما و پهپادهای اسرائیلی را در حریم هوایی لبنان ساقط کند. از این رو، امور به طور غیر عادی در حال تغییر است. اگر رژیم اسرائیل به جنوب لبنان حمله کند پایان یافتن عمر این رژیم قطعی است. شاید اسرائیل قادر باشد منازل فلسطینی ها را ویران کند اما این رژیم نمی تواند ویرانی ناشی از موشک های حزب الله را در حیفا، عکا، قدس اشغالی و ... تحمل کند.

عطوان تاکید کرد: آغاز جنگ در جنوب لبنان به منزله پایان عمر رژیم اسرائیل می باشد. به همین دلیل است که این روزها آنها به سکوت مرگباری پناه برده اند.

پایان/

۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 29992

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =